Vanliga frågor om våra varuhus

Vanliga frågor om våra varuhus

Jag har tappat mitt BAUHAUS-kort och vill spärra det.
Kontakta så fort som möjligt Resursbanks kundservice på telefon 0771-112233.

När har ni öppet?
Här kan du hitta varuhusens öppettider. I webshoppen kan du handla dygnet runt.

Hur gör jag för låna en släpvagn?
Släpvagnar kan man låna gratis på varuhuset i upp till 3 timmar när du handlat. Kontakta informationen i ditt lokala varuhus när du är på plats, eller se mer om lånesläpen här.

Hur gör jag för att hyra verktyg?
I våra varuhus finns det möjlighet att hyra proffsverktyg, till exempel golvslip, plattvibrator, gipslyft, borrhammare och mycket mer. Kontakta ditt lokala varuhus för sortiment och priser, eller se mer om uthyrningen här.

Finns varan i lager?
www.bauhaus.se kan du se om din vara finns i lager på ditt aktuella varuhus. Kom ihåg att lagervärdena uppdateras en gång om dagen så varan kan vara slutsåld om den sålt mycket under dagen. För exakt lagerstatus rekommenderar vi alltid att du kontaktar varuhuset direkt.

Kör ni hem varorna?
Önskar du få dina varor hemkörda kan vi arrangera transporten för dig. Informationen i respektive varuhus hjälper dig att ordna det.

Jag skulle vilja få min bänkskiva sågad till speciella mått
På vår byggavdelning kan du beställa bänkskivor och annat skivmaterial som är anpassade efter dina krav och behov. Kontakta ditt varuhus för exakt prisuppgift. För enklare kapning av brädor/lister finns i alla varuhus en packbänk med en fogsvans.

Kan jag få hjälp med montering?
Badrumsvärlden kan tillhandahålla en helhetslösning med montering och installation av badrum. I övrigt förmedlar vi tjänster för installation av luftvärmepumpar samt montering av lillevillor och stugor.

Jag har köpt en vara i webshopen som jag vill reklamera, kan jag göra detta i ett varuhus?
Ja, du kan reklamera varor som du köpt i webshopen i ett av våra varuhus om du vill. Tänk på att ta med dig orderbekräftelsen/kvittot eller ordernumret.