Vanliga frågor om BAUHAUS.se

Vanliga frågor om BAUHAUS.se

Jag har tappat mitt BAUHAUS-kort och vill spärra det.
Kontakta så fort som möjligt Resursbanks kundservice på telefon 0771-11 22 33.

Köp

Köp med mitt bankkort går inte igenom.
Kontrollera att du har pengar på kontot som ditt kort är kopplat till och att ditt kort är aktiverat för köp online. Du kan kontakta din bank för hjälp med detta. 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse på min order.
När du lagt en order skickas automatiskt en orderbekräftelse. Har du inte fått den bör du kontakta BAUHAUS Kundtjänst omgående för hjälp. Du kan nå vår kundtjänst på telefon 020-120 20 30.

Jag vill avbryta min order.
Det går oftast att avbryta en order om du kontaktar oss senast kl10 följande dag om den inte har lämnat oss. Skulle den redan ha lämnat oss (alltså blivit upphämtad av transportbolaget) kan vi såklart ta tillbaka den, men då tillkommer det en returfrakt. Du kan nå oss på telefon 020-120 20 30.

Frakt

Hur mycket kostar frakten?
Frakten styrs efter vikten på det du handlar. Det enklaste sättet att se priset på frakten är att välja de varor du är intresserad av och lägga dessa i varukorgen. Klicka sedan "Till kassan", där räknas frakten ut automatiskt. Frakten är samma i hela Sverige.

Ingår det uppbärning i frakten?
Upp/inbärning ingår ej i frakten. 

När kommer min order fram?
Det tar ca 2-5 arbetsdagar innan din order är framme. På vissa orter har DHL inte utkörning alla dagar i veckan och då kan det ta ytterligare någon dag innan det kommer fram. När du lagt din order får du per mejl ett sändningsnummer som du kan spåra med och se hur långt din order har kommit. När din order går som en Service Point kommer den till ditt närmsta utlämningsställe som DHL har ett avtal med (t ex en matbutik eller kiosk). Du blir aviserad per telefon eller sms av DHL 1-2 dagar innan du kan ta emot/hämta ut ditt paket, vid utkörning måste du svara att du kan ta emot sändningen den tid DHL angivit. 
Gäller ej beställningsvaror och direktleveranser.

Jag ska boka hantverkare, hur räknar jag ut exakt när ordern kommer?
Vi rekommenderar inte att du bokar in hantverkare samma dag som du förväntar dig att order kommer fram. Om ordern inte kommer fram det datum du förväntar dig, t ex pga en försening, så kan hantverkarna bli stående utan varor att installera. Vi rekommenderar att du bokar hantverkare först när du fått din order.

Jag bor på en ö utan broförbindelse och vill lägga en beställning från BAUHAUS webshop.
Vi leverar inte till öar som saknar broförbindelse. Vid önskemål om leverans till skärgårdsö levererar vi till närmaste kajplats med adress på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö. Var god och uppge om Ni önskar direktleverans till ö redan vid er beställning då vissa varor behöver emballeras på ett visst sätt. Kontakta BAUHAUS Kundtjänst för mer info och hjälp att lägga dessa ordrar. Du kan nå vår kundtjänst på telefon 020-120 20 30.
Gäller inte Gotland.

Does BAUHAUS webshop Sweden ship internationally?
BAUHAUS webshop Sweden does not ship internationally.

Min order blev skadad under transport.
Tyvärr händer det ibland att varorna blir skadade på vägen till dig, för att vi skall kunna godkänna en transportskada måste du anmäla det så snart som möjligt och senast 5 dagar från mottagandet. Skicka ett mejl med ditt ordernummer, vad som är skadat och bild på skadorna till reklamation@bauhaus.se - märk med "Transportskada".  Du kommer då skapa ett ärende hos oss som vi hanterar så snart som möjligt. 

Viktigt! Vid synlig emballageskada är det viktigt att man direkt kontrollerar varorna du har beställt för skador innan du kvitterar på följesedel/handdator, be även chaufför anmärka eventuella skador på följesedel/handdator innan kvittens sker. 

 

Reklamationer och garanti

Vad gäller vid reklamationer och garantiärenden?
Du hittar information om garanti och reklamationer här.

Jag vill reklamera en vara som är trasig.
Skicka en beskrivning av felet och ordernummer, tillsammans med en bild eller video på ev synlig skada, till reklamation@bauhaus.se så hjälper de dig med ditt ärende. Transportskador måste rapporteras inom 5 dagar, anmälningar som inkommer efter 5 dagar godkänns inte.

Jag har köpt en vara i webshopen som jag vill reklamera, kan jag göra detta i ett varuhus?
Ja, du kan reklamera varor som du köpt i webshopen i ett av våra varuhus om du vill. Tänk på att ta med dig orderbekräftelsen/kvittot eller ordernumret.