Vanliga frågor om Företagsservice

Vanliga frågor om Företagsservice

 Vilka kan använda företagsservicesidan?

BAUHAUS.se/fs användas av befintliga företagskunder som har konto på BAUHAUS. 

Hur lång tid tar det att bli ny kund?

Du kan gå tillväga på två vis för att blir företagskund hos oss. Besök ditt närmaste varuhus och prata med en av våra företagssäljare som hjälper dig att fylla i ansökan, det tar då ca 3 arbetsdagar innan du blir upplagd som kund.

Ansök på distans genom att fylla i följande formulär.

Du kommer nu få ett preliminärt svar inom 24 arbetstimmar och därefter få ut ett avtal som du signerar och skickar tillbaka. Då det går med postgång och vi måste få in originalet tar det ca 1 vecka innan ni kan handla.

Hur loggar jag in på hemsidan?

Är det första gången du loggar in går du in på BAUHAUS.se/fs fyller i BAUHAUS kundnummer & E-postadress under fliken ”Är du företagskund med saknar inlogg”.

Min e-postadress godkänns inte?

Här använder du din fakturadress om du får fakturan via e-post. Får du pappersfaktura och uppgett en e-post dit du får information och offerter är det denna du uppger. Om du är anställd använder du dig utav den e-post som firmatecknaren registrerat mot just ditt konto.

Har du tidigare inte uppgett en e-postadress någonstans eller är osäker på vilken mejladress som ska anges kontaktar du vår ekonomiavdelning på 08-580 22029 alternativt kund@bauhaus.se.

Jag har testat fel lösenord för många gånger & nu är kontot spärrat!

Är det spärrat pga att du uppgett fel lösenord för många gånger kontaktar du vår kundtjänst på Telefon: 020 120 20 30 eller Epost: fs@bauhaus.se

När jag loggar in vilka priser är det då som syns?

Priset på produkten som visas är netto priser, exklusive moms.

Vad innebär skillnaden på hämta i varuhus & Köp online?

Hämta i varuhus innebär att en offert skickas till företagssäljarna i varuhuset du väljer att hämta produkterna på.

Du kommer då att bli kontaktad av företagssäljarna när din offert finns klar för avhämtning. Skulle produkten ej finnas kommer de hjälpa dig att finna en likvärdig produkt eller se när de kan få in produkten igen.

Köp online innebär att du får produkten skickad till adressen du uppger i kassan, vid hemleverans.

Står det servicepoint kommer din order skickas till närmaste DHL ombud.

Kan jag välja att leverera till annan adress än den företaget står skriven på?

Ja i kassan kan du välja ” Leverans till projektadress” har du ej ett projekt sedan tidigare så väljer du ”skapa nytt projekt” viktigt att tänka på är att ansvarig person ska vara mottagaren av ordern. 

Måste jag betala med företagskortet?

Du kan välja att betala med valfritt betalkort i kassan.  Dock är företagskortet det enda faktura alternativet.

Det står att fler leveranser kommer ske vad innebär detta?

Det framkommer hur många leveranser som kommer ske och detta kan bero på olika saker. Om du valt hämta i varuhus samt leverans från hemsidan kommer då 2 ”leveranser” att ske då du väljer att hämta ena.

Det kan även bli fler leveranser om du valt produkter med olika leveranstider. Då kan det vara en produkt som går direkt från vår leverantör och den andra går från vårt lager.

På varje produkt framkommer leveranstiden.

Jag vill höja min kredit hur gör jag?

För att få en eventuell limithöjning behöver en ny ansökan på detta göras, antingen fyller du i PDFen på hemsidan och skickar i till oss med post eller lämnar in den i ditt närmaste varuhus.

Då vi måste få in originalhandlingarna till oss. Du kan även fylla i en direkt på plats, limithöjningen kan du få svar på mån-fre 7-16.

Kan jag lämna fullmakt åt mina anställda?

Du kan fylla i en fullmaktslista (PDF) och lämna in hos företagssäljarna i ditt varuhus då kommer de anställda och kunna att handla i varuhuset tillsammans med legitimation.

Jag har inte fått mitt kort, kan jag handla ändå?

Så snart du fått informationen om att kontot är upprättat och du fått ett kundnummer kommer du att kunna handla med hjälp av legitimation.

Jag har inte använt mitt kort på flera år och nu fungerar det inte?

I det fall kund inte nyttjar sitt företagskort på ca 2 år spärras kortet hos oss och för att öppna upp kortet på nytt behöver vi få in en ny kontoansökan från kund.