Just nu: Fri frakt på stora delar av vårt lagerförda sortiment. Se villkor här!

RESERVERA ONLINE & HÄMTA I VARUHUS – LEVERANSVILLKOR:

 

1. ERBJUDANDE OCH ACCEPT. 

Vid beställning träffas avtal om köp först när BAUHAUS bekräftat beställningen och betalningen bekräftats genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn och skickas ut till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Vid eventuella felaktigheter t ex angivande av pris, leveranstider etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt annullera din beställning. 

 

2. PRISER.

Alla priser som anges är inklusive moms och andra skatter. BAUHAUS reserverar sig för att vissa produkter kan utgå. Vi reserverar oss för eventuella tryck och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt annullera din beställning.

 

3. BESTÄLLNINGSKRAV. 

För att hämta ut en beställning krävs uppvisande av giltig legitimation. Medhavs ej giltig legitimation kommer en utkvittering av orden att nekas. Endast personen som är angiven på order har rätt att kvittera ut en order. Vid orderläggning krävs uppgivande av fullständigt namn. Överensstämmer inte namnet på ordern med namnet på legitimationen kommer ordern ej att få kvitteras ut. 

Vid upptäckt av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas. I dessa fall då vi misstänker bedrägligt beteende eller annan oegentlighet så kommer vi att annullera ordern. Din order kan endast utlevereras i varuhuset du angett vid orderläggning och varorna skickas ej mellan våra varuhus.

 

4. PLOCKNINGSTID

Plockningstiden löper från den tidpunkt vi noterat att köparens accept föreligger via en reservation på BAUHAUS.se. Då plockningstiden kan variera frånvara till vara beroende lagertillgång lämnas ytterligare upplysning om förväntad leveranstid. Plockningstiden är en beräknad tid och de fall där tiden överstiger den förväntade plockningstiden frånskriver sig BAUHAUS rätten till ersättning. 

Föreligger leveransförhinder utanför BAUHAUS kontrollansvar upphör skyldigheten att leverera så länge leveransförhindret består. BAUHAUS kommer att kontakta dig inom rimlig tid om detta skulle inträffa. BAUHAUS har rätt att makulera ordern så snart ett leveransförhinder uppstår om betalningen endast är reserverad. BAUHAUS frånskriver sig rätten till ersättning vid leveransförhinder. 

 

5. AVHÄMTNINGS BEKRÄFTELSE

När din beställning är redo för avhämtning meddelas du via ett sms-meddelande till angivet mobilnummer. Kunden ska alltid avvakta denna bekräftelse innan varuhuset besöks. BAUHAUS frånskriver sig krav för ersättning om kunden besöker varuhuset innan sms-meddelandet skickats.

 

6. RESERVATION OCH AVHÄMTNING. 

Din beställning kommer att vara reserverad i 96 timmar efter att du fått ett meddelande om avhämtning, därefter makuleras beställningen. Vid avhämtning av beställning måste giltig legitimation uppvisas.

 

7. FEL PÅ VARAN.

Godset ska alltid kontrolleras vid upphämtning. Upptäcks en defekt på varan efter hemkomst ska en reklamation upprättas i varuhuset varan utlevererades. Om en skada upptäckts så får du inte använda produkten. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. 

Reklamation sker via mejl, tillsammans med en bild, felbeskrivning samt bild på kvitto och ordernummer. Respektive reklamationsmejl finner ni på följande länk https://www.bauhaus.se/varuhus/

BAUHAUS frånskriver sig alla ytterligare krav från kunden gällande ersättning till följd av transportskador eller skadade produkter. Kunden har rätt att reklamera en vara upp till tre år efter leveransen. Kunden är dock skyldig att reklamera varan så snart som möjligt efter upptäckt av fel.

 

8. GARANTI

BAUHAUS åberopar konsumentköplagen i garantiärenden i de fall BAUHAUS som BAUHAUS generösare garanti ej gäller, så som växter och vissa maskiner. BAUHAUS har rätt att skicka varan för kontroll och i de fall där garanti ej kan åberopas så måste kunden besluta om reparationen skall utföras på kundens bekostnad. Vid dessa tillfällen tillkommer en undersökningsavgift. Läs mer om garantier på följande länk: https://www.bauhaus.se/service/garantier.html

 

9. AVBESTÄLLNING/ÄNDRING

Vid avbeställning kontakta kundtjanst@bauhaus.se eller ring in tills oss på Tel: 010-180 18 00 och uppge ditt ordernummer så kommer vi att annullera din order så snart vi kan. Vid makulering av order släpper vi reservationen och du får en bekräftelse via telefon eller mejl att detta är gjort.

Efter genomförd orderläggning kan BAUHAUS inte göra några ändringar i din order. 

 

10. PRIS OCH LEVERANSVILLKOR

enligt ABM 07 

 

Kvällsöppen kundtjänst

Öppet till 20 på vardagar
 

Anmäl returer och reklamationer

Läs mer om hur det fungerar
https://www.bauhaus.se/media/wysiwyg/premium/bauhaus-premium-card.png

Gå med i BAUHAUS Premium

Kundklubben som ger dig erbjudanden, service och inspiration

Stäng
Lägg till i favoriter

Lägg till i favoriter

Genom att lägga till produkter i Favoriter så kan du enkelt få en överblick över valda produkter!

Logga in eller skapa konto