Företagskund? Ansök eller logga in här!

VANLIGA FRÅGOR OM BAUHAUS.SE

På denna sida har vi samlat de vanligaste frågorna om BAUHAUS.se.

Jag har tappat mitt BAUHAUS Kontokort och vill spärra det.
Kontakta så fort som möjligt Resursbanks kundservice på telefon 0771-11 22 33.

KÖP

Köp med mitt bankkort går inte igenom.
Kontrollera att du har pengar på kontot som ditt kort är kopplat till och att ditt kort är aktiverat för köp online. Du kan kontakta din bank för hjälp med detta. 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse på min order.
När du lagt en order skickas automatiskt en orderbekräftelse. Har du inte fått den bör du kontakta BAUHAUS Kundtjänst omgående för hjälp. Du kan nå vår kundtjänst på telefon 010-180 18 00.

Jag vill avbryta min order.
Det går oftast att avbryta en order om du kontaktar oss senast kl10 följande dag om den inte har lämnat oss. Skulle den redan ha lämnat oss (alltså blivit upphämtad av transportbolaget) kan vi såklart ta tillbaka den, men då tillkommer det en returfrakt. Du kan nå oss på telefon 010-180 18 00.

FRAKT

Hur mycket kostar frakten?
Frakten styrs efter vikten på det du handlar. Det enklaste sättet att se priset på frakten är att välja de varor du är intresserad av och lägga dessa i varukorgen samt fylla i din leveransadress. Klicka sedan "Till kassan", där räknas frakten ut automatiskt. 

Ingår det uppbärning i frakten?
Upp/inbärning ingår ej i frakten. 

När kommer min order fram?
Det tar ca 2-5 arbetsdagar innan din order är framme. På vissa orter har våra transportörer inte utkörning alla dagar i veckan och då kan det ta ytterligare någon dag innan det kommer fram. När du lagt din order får du per mejl ett sändningsnummer som du kan spåra med och se hur långt din order har kommit. När din order går som en Service Point kommer den till ditt närmsta utlämningsställe som DHL har ett avtal med (t ex en matbutik eller kiosk). Du blir aviserad per telefon eller sms av transportören 1-2 dagar innan du kan ta emot/hämta ut ditt paket, vid utkörning måste du svara att du kan ta emot sändningen den tid transportören angivit. 

Till vissa postnummer kan vi erbjuda hemleverans på lagerförd vara efter dina önskemål. Du väljer då själv leveransdag och vilket av de angivna tidsintervall vi ska leverera inom. Inför leverans skickas ett påminnelse SMS ut dagen innan vald leveransdag. Om vi kan erbjuda denna typ av leverans till ditt postnummer framgår detta efter du angivit leveransadress under steg 3 i betalprocessen. Till vissa av dessa postnummer kan även tilläggstjänsten ”tidsbestämd leverans” köpas till.
Ovan information avser lagerfört sortiment. 
Gäller ej beställningsvaror och direktleveranser.

Jag ska boka hantverkare, hur räknar jag ut exakt när ordern kommer?
Vi rekommenderar inte att du bokar in hantverkare samma dag som du förväntar dig att order kommer fram. Om ordern inte kommer fram det datum du förväntar dig, t ex pga en försening, så kan hantverkarna bli stående utan varor att installera. Vi rekommenderar att du bokar hantverkare först när du fått din order.

Jag bor på en ö utan broförbindelse och vill lägga en beställning från BAUHAUS webshop.
Vi leverar inte till öar som saknar broförbindelse. Vid önskemål om leverans till skärgårdsö levererar vi till närmaste kajplats med adress på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö. Var god och uppge om Ni önskar direktleverans till ö redan vid er beställning då vissa varor behöver emballeras på ett visst sätt. Kontakta BAUHAUS Kundtjänst för mer info och hjälp att lägga dessa ordrar. Du kan nå vår kundtjänst på telefon 010-180 18 00.
Gäller inte Gotland.

Does BAUHAUS webshop Sweden ship internationally?
BAUHAUS webshop Sweden does not ship internationally.

Min order blev skadad under transport.
Tyvärr händer det ibland att varorna blir skadade på vägen till dig, för att vi skall kunna godkänna en transportskada måste du anmäla det så snart som möjligt och senast 5 dagar från mottagandet. Du anmäler transportskadan enkelt via vår steg för steg-guide så hjälper vi dig vidare. 

Viktigt! Vid synlig emballageskada är det viktigt att man direkt kontrollerar varorna du har beställt för skador innan du kvitterar på följesedel/handdator, be även chaufför anmärka eventuella skador på följesedel/handdator innan kvittens sker. 

REKLAMATIONER OCH GARANTI

Vad gäller vid reklamationer och garantiärenden?
Du hittar information om garanti och reklamationer här.

Jag vill reklamera en vara som är trasig.
Om du vill reklamera en produkt köpt på BAUHAUS.se gör du det lättast genom att följa vår enkla steg-för-steg-guide
Transportskador måste rapporteras inom 5 dagar, anmälningar som inkommer efter 5 dagar godkänns inte.

Jag har köpt en vara i webshopen som jag vill reklamera, kan jag göra detta i ett varuhus?
Ja, du kan reklamera varor som du köpt i webshopen i ett av våra varuhus om du vill. Tänk på att ta med dig orderbekräftelsen/kvittot eller ordernumret. 

INNEHÅLL PÅ BAUHAUS.SE

Vad gäller kring innehållet på BAUHAUS.se
Alla bilder och ritningar skall ses som illustrationer och kan inte garanteras exakt återge varornas utseende, färg eller funktion. Inga bilder eller texter får användas utan tillstånd av BAUHAUS detta tillstånd skall vara skriftlig för att vara giltigt.

Allt innehåll på BAUHAUS.se, inklusive utan begränsning design, text, illustrationer, fotografier, logotyper, bilder och film är immateriella rättigheter av BAUHAUS eller dess leverantörer och alla varumärken och / eller företagsnamn nämnts, visas eller på annat anges på webplatsen tillhör dessas respektive ägare. Den hemsida och webshop och deras innehåll får endast användas för personligt, icke-kommersiella ändamål.
Ingenting på BAUHAUS.se ska tolkas som beviljande, underförstått, genom hinder eller på annat sätt, någon licens eller rättighet att använda något material som finns på webbplatsen, acceptera den omfattning som tillåts av tvingande lag, utan vårt skriftliga godkännande eller skriftlig godkännande av sådan tredje part som äger rättigheterna till det material som visas på webbplatsen.

Den Webshop och dess innehåll tillhandahålls "i befintligt skick " utan några garantier av något slag, varken uttryckliga eller underförstådda, inklusive i fråga om lämplighet för ett visst syfte och som till webbutiken verksamhet eller innehåll. BAUHAUS frånsäger sig alla garantier, uttryckliga eller underförstådda, i den utsträckning som tillåts enligt tillämplig lagstiftning. BAUHAUS avsäger sig allt ansvar för alla skador som uppstår vid användning av eller oförmåga att använda företagets webplats.

 

Kvällsöppen kundtjänst

Öppet till 20 på vardagar
 

Anmäl returer och reklamationer

Läs mer om hur det fungerar
https://www.bauhaus.se/media/wysiwyg/premium/bauhaus-premium-card.png

Gå med i BAUHAUS Premium

Kundklubben som ger dig erbjudanden, service och inspiration

Stäng
Lägg till i favoriter

Lägg till i favoriter

Genom att lägga till produkter i Favoriter så kan du enkelt få en överblick över valda produkter!

Logga in eller skapa konto