Privat
Företag
Varumärken
Privat
Företag
Favoriter

HISTORIA

BAUHAUS introducerade konceptet "allt-under-ett-tak" 1960, då det första byggvaruhuset öppnade i Mannheim i Tyskland. Innan dess var såväl gör-det-självare och professionella hantverkare tvungna att leta i flera olika specialbutiker efter ordentliga verktyg och bra material till hus och trädgård. Nu kunde de hitta allt från borrmaskiner till växter och dessutom både VVS och färg under samma tak. BAUHAUS-konceptet var alltså helt unikt.

BAUHAUS har existerat i mer än 50 år. Kedjan har sedan länge bevisat sin konkurrensförmåga med ett brett sortiment av kvalitetsprodukter till konkurrenskraftiga priser, kompetent rådgivning och bästa möjliga service. 

Det primära med BAUHAUS-konceptet var idén med att samla ett stort antal specialområden under samma tak. Det var ett helt nytt sätt att tänka sig en specialbutik. 

BAUHAUS hade från starten i Mannheim fokuserat på ett omfattande och brett urval, en kompetent rådgivning, en kundorienterad service, en hög produktkvalitet och låga priser. Även idag är serviceparametrarna fortfarande ett grundläggande fundament för byggvaruhuset. 

Ett vanligt BAUHAUS rymmer ett varusortiment på mer än 150 000 varunummer. I anslutning till alla varuhus finns ett stort och välsorterat trädgårdscenter. Vi har ett brett och omfattande sortiment inom varuområden som belysning och el-artiklar, VVS, verktyg, järnvaror, målerivaror, förvaringslösningar, kakel, golvbeläggning, trä- och byggartiklar samt ett jättestort urval av trädgårdsartiklar och inom- och utomhusväxter. 

Målsättningen är att BAUHAUS vill erbjuda branschens absolut största urval och ge en effektiv kundservice. Alla försäljningsmedarbetare har en yrkesmässig bakgrund inom de varuområden de arbetar, så kunderna får alltid ett kompetent och serviceinriktat bemötande. Sist men inte minst erbjuder BAUHAUS låga konkurrenskraftiga priser och ger därför också prisgaranti på hela sortimentet.

Helt i enlighet med BAUHAUS koncept är varuhusen inredda med kunden i fokus. På 15 specialavdelningar kan kunderna välja mellan mer än 150 000 produkter. Alla placerade i en tilltalande och överskådlig interiör. 

I ljus och vänlig omgivning följer kunderna ett inredningssystem som leder dem direkt till den önskad specialavdelning. Här ser en väl genomtänkt varuuppdelning och en överskådlig varupresentation till att kunderna snabbt och lätt hittar de produkter de vill ha.

För oss på BAUHAUS är hållbarhet en integrerad fråga i vår verksamhet och vill förena långsiktig lönsamhet med miljöhänsyn och socialt ansvarstagande, här kan du läsa mer om vårt hållbarhetsarbete.

 

Kvällsöppen kundtjänst

Öppet till 21 på vardagar
 

Anmäl returer och reklamationer

Läs mer om hur det fungerar
https://www.bauhaus.se/media/wysiwyg/premium/bauhaus-premium-card.png

Gå med i BAUHAUS Premium

Kundklubben som ger dig erbjudanden, service och inspiration

Laddar…