Företagskund? Ansök eller logga in här!

ÅNGERRÄTT

Konsument

För privatpersoner tillämpar BAUHAUS.se Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av leverans och utan att behöva uppge någon speciell anledning.

BAUHAUS har dock 60 dagars öppet köp på lagerförda produkter, precis som i alla våra varuhus.

Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för kostnaden för frakten, returfrakten samt för returrisken.

 

Returer

VID ÅBEROPANDE AV ÅNGERRÄTT GÄLLER FÖLJANDE

Meddela vår kundtjänst inom 14 dagar efter mottagande av beställningen vilken eller vilka produkter som ska returneras, vilket enklast görs via mail. Som kund har du rätt att undersöka produkten/produkterna innan beslut tas om eventuell retur. Undersökningen ska göras med varsamhet och ej mer omfattande än nödvändigt då produkten måste returneras i väsentligen oförändrat skick. Returnera produkten i originalförpackning och i ett likvärdigt yttre emballage som produkten levererades i, detta för att minimera risken för skador vid retur. Produkten ska returneras komplett om ingen annan överenskommelse gjorts mellan kund och BAUHAUS. 
Ångerrätten omfattas inte av växter eller färg som är bruten till önskad kulör. Ångerrätt gäller heller inte på toalettsitsar med bruten innerplast, pga hygien- och hälsoskäl.

Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut.

BAUHAUS kan komma att debitera kunden eventuella extra kostnader som uppkommer vid ej kompletta returer, alternativt ej acceptera returen.

Kunden står alltid för skador som kan uppstå under returtransporten.

Spara alltid följesedeln tills returen är avklarad.  

 

VID ÅBEROPANDE AV ÖPPET KÖP I 60 DAGAR GÄLLER FÖLJANDE

Meddela vår kundtjänst inom 60 dagar efter mottagande av beställningen vilken eller vilka produkter som ska returneras, vilket enklast görs via mail. Retur inom 60 dagar är möjligt om produkten är i obruten förpackning och inte är en produkt ur BAUHAUS beställningssortiment, växter eller färg som är bruten till önskad kulör. Returnera produkten i originalförpackning och i ett likvärdigt yttre emballage som produkten levererades i, detta för att minimera risken för skador vid retur. Produkten ska returneras komplett om ingen annan överenskommelse gjorts mellan kund och BAUHAUS.

Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.

BAUHAUS kan komma att debitera kunden eventuella extra kostnader som uppkommer vid ej kompletta returer, alternativt ej acceptera returen.

Kunden står alltid för skador som kan uppstå under returtransporten.

Spara alltid följesedeln tills returen är avklarad.  

 

RETURER I VARUHUS

Kunden har vid köpet på BAUHAUS.se erhållit ett kvitto och med detta kvitto så kan en retur genomföras i alla våra varuhus.

Ångerrätt och öppet köp gäller endast privatpersoner. 

 

Företag

I de fall som näringsidkare handlar hos BAUHAUS.se så tillämpas Köplagen. Vid större köp med andra villkor och betalningssätt kontakta BAUHAUS Företagsservice

 

TVIST

Tvister skall avgöras av svensk domstol enligt svensk lag.

 

Kvällsöppen kundtjänst

Öppet till 20 på vardagar
 

Anmäl returer och reklamationer

Läs mer om hur det fungerar
https://www.bauhaus.se/media/wysiwyg/premium/bauhaus-premium-card.png

Gå med i BAUHAUS Premium

Kundklubben som ger dig erbjudanden, service och inspiration

Stäng
Lägg till i favoriter

Lägg till i favoriter

Genom att lägga till produkter i Favoriter så kan du enkelt få en överblick över valda produkter!

Logga in eller skapa konto