Just nu: Fri frakt på köp över 4 000 kronor! Se villkor här.

Leveranser

Här har vi samlat de vanligaste frågorna kring beställning från BAUHAUS.se:


Hur vet jag om BAUHAUS kan erbjuda tidsbestämd hemleverans i min ort?
– Det lättaste sättet att se detta är att lägga önskade produkter i varukorgen och gå vidare till kassan, steg 2.

Hur ser jag vad fraktkostnaden kommer att bli?
-Det lättaste sättet att se detta är att lägga önskade produkter i varukorgen och gå vidare till kassan där man får skriva in sitt postnummer.

Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
-Du har möjlighet att välja att leveransen ska ställas utanför dörr/tomtgräns med flertalet av våra fraktbolag. Vad som gäller för respektive leveranssätt/fraktbolag finns i flikarna ovan.

Får jag hjälp att bära in min beställning?
– Inbärning ingår inte i leveransen. Där BAUHAUS egna transporter levererar kan vi erbjuda inbärning som en tilläggstjänst, detta väljer och betalar du för i kassan vid lagd beställning.

Min beställning kom inte på bestämd tid, vad jag gör nu?
– Vänligen ta kontakt med vår Kundtjänst så hjälper vi dig.

Tidsbestämd hemleverans med DHL

Du väljer själv bland dagar/tider som erbjuds i ditt område. Valet av dag/tid görs i kassan vid beställning.

Leverans sker till tomtgräns/port eller så nära som möjligt baserat på framkomlighet.

Hur flödet ser ut inför leveransen:

   *Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.

   * Dagen innan leverans skickas ett SMS med information om vald leveranstid.

   * Chauffören ringer ca 30 min innan leverans för att bekräfta att du är på plats och kan ta emot ditt gods.

Vanliga frågor om Tidsbestämd hemleverans med DHL:

  • Kan jag få hjälp med inbärning?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få en tidsspecifik leverans?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag byta dag/tid efter lagd beställning?
    – Det går tyvärr inte att byta dag/tid för leverans när en bokning av tidsbestämd hemleverans med DHL har gjorts.
    Var därför noga med att säkerställa innan lagd beställning att du väljer en dag/tid som passar dig.

  • Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
    – Vid leveranstillfället görs en id-kontroll och chauffören ber om signatur på att du mottagit leveransen. Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av leveransen. Ansvar för att kontrollera godset vid ankomst faller alltid på mottagare av godset.

Hemleverans med DHL

Där vi inte kan erbjuda en tidsbestämd leverans är leveranstiden 2-5 arbetsdagar.

Leverans sker till tomtgräns/port eller så nära som möjligt baserat på framkomlighet.

Hur flödet ser ut inför leveransen:

   * Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.

   * Inom ca 3 dagar så får du ett mejl med ett sändningsnummer och en spårningslänk så du enkelt kan spåra din försändelse själv. 

   * Avisering sker via SMS som innehåller ett förslag på leveranstillfälle. Om du som kund inte svarar på sms:et så kommer leveransen att levereras under det föreslagna tillfället av DHL.

   * Chauffören ringer ca 30 min innan leverans för att bekräfta att du är på plats och kan ta emot ditt gods.

   * Om du som mottagare har ett giltigt Bank-ID kan du legitimera dig inför leveransen och behöver därmed inte vara på plats vid leverans.

Vanliga frågor om hemleverans med DHL:

  • Kan jag få hjälp med inbärning?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få en tidsspecifik leverans?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
    – Du som mottagare kan identifiera dig med Bank-ID och behöver därmed inte vara på plats vid leveransen. Saknar du giltigt Bank-ID behöver en giltig legitimation visas vid leveranstillfället.
    Har du inte möjlighet att vara på plats kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av leveransen. Ansvar för att kontrollera godset vid ankomst faller alltid på mottagare av godset.

Hemleverans kranbil med DHL

Leverans sker till tomtgräns/port eller så nära som möjligt baserat på framkomlighet.

Hur flödet ser ut inför leveransen:

   * Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.

   * Inom ca 3 dagar så får du ett mejl med ett sändningsnummer och en spårningslänk så du enkelt kan spåra din

   * Sändningen aviseras dig via telefon dag 3-5 efter att beställningen är lagd.

   *Chauffören ringer ca 30 min innan leverans för att bekräfta att du är på plats och kan ta emot ditt gods.


Vanliga frågor om hemleverans kranbil med DHL:

  • Kan jag få hjälp med inbärning?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få en tidsspecifik leverans?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
    – Vid leveranstillfället görs en id-kontroll och chauffören ber om signatur på att du mottagit leveransen. Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av leveransen. Ansvar för att kontrollera godset vid ankomst faller alltid på mottagare av godset. 

Hemleverans Parti med DSV avser leveranser av skrymmande varor/beställningar som t.ex. spabad.

Leveranstiden på hemleverans parti med DSV är 5-9 arbetsdagar beroende på hur kapaciteten av lastbilar ser ut på din ort.

Leverans sker till tomtgräns/port eller så nära som möjligt baserat på framkomlighet. 

Hur flödet ser ut inför leveransen:

   * Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.

   * Sändningen aviseras kunden via telefon ca dagar 3-5 efter att beställningen är lagd.

   * Sändningen levereras till kunden efter överenskommelse per telefon.

Vanliga frågor om hemleverans parti med DSV:

  • Kan jag få hjälp med inbärning?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få en tidsspecifik leverans?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
    –Vid leveranstillfället görs en id-kontroll och chauffören ber om signatur på att du mottagit leveransen. Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av leveransen. Ansvar för att kontrollera godset vid ankomst faller alltid på mottagare av godset.

  • Kan jag få min beställning levererad med kranbil?
    – Nej, tyvärr har vi inte kranbil som tilläggstjänst. Vid hemleverans Parti med DSV så sker leveransen med lastbil utrustad med bakgavellyft.

Hemleverans med BAUHAUS egna transporter

I stora delar av landet erbjuder vi hemleveranser efter dina önskemål.

Stockholm
Hemleveranser 0 - 400 kg levereras med lätt lastbil.
Hemleveranser 400 - 20 000 kg levereras med tung lastbil till tomtgräns. Fåtalet större leveranser/produkter levereras med kranbil, detta framgår då i kassan vid beställning. 
Tilläggstjänst ”Kranbil (10 meter)” möjlig, se fullständiga leveransvillkor för mer info.

Göteborg
Hemleveranser 0 - 400 kg levereras med lätt lastbil.
Hemleveranser 400 - 20 000 kg levereras med tung lastbil till tomtgräns. Fåtalet större leveranser/produkter levereras med kranbil, detta framgår då i kassan vid beställning.

Skåne
Hemleveranser 0 - 400 kg levereras med lätt lastbil.
Hemleveranser 400 - 20 000 kg levereras med tung lastbil till tomtgräns. Fåtalet större leveranser/produkter levereras med kranbil, detta framgår då i kassan vid beställning. 
Tilläggstjänst ”Kranbil (10 meter)” möjlig, se fullständiga leveransvillkor för mer info.

Norrköping/Linköping/Örebro
Hemleveranser 400 - 20 000 kg levereras med tung lastbil till tomtgräns. Fåtalet större leveranser/produkter levereras med kranbil, detta framgår då i kassan vid beställning. 
Tilläggstjänst ”Kranbil (10 meter)” möjlig, se fullständiga leveransvillkor för mer info.

Uppsala/Västerås
Hemleveranser 400 - 20 000 kg levereras med tung lastbil till tomtgräns. Fåtalet större leveranser/produkter levereras med kranbil, detta framgår då i kassan vid beställning. 
Tilläggstjänst ”Kranbil (10 meter)” möjlig, se fullständiga leveransvillkor för mer info.

Växjö
Hemleveranser 0 - 400 kg levereras med lätt lastbil.


Hur flödet ser ut inför leveransen:

   *Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.

   * Kl 18:00 dagen innan leverans kommer ett SMS med information om vald leveranstid.

   *Två timmar innan avtalad leveranstid kommer ett SMS med en länk där du kan följa bilen på en karta, där kan du också se beräknad tidpunkt för leveransen med ett tidsfönster på 15 minuter.

   * 25 min efter leverans kommer ytterligare ett SMS med en länk där du får möjlighet att recensera din leverans.

 

Vanliga frågor om BAUHAUS egna transporter:

  • Kan jag få hjälp med inbärning?
    – Ja, vid hemleveranser med lätt lastbil kan du köpa till inbärning – detta tillval finner du i kassan.

  • Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få en tidsspecifik leverans?
    –  Ja, du kan köpa till en tidsspecifik leverans – detta tillval finner du i kassan. Du får då välja tidpunkt för leverans med precision på +/- 15 minuter.

  • Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
    – Vid leveranstillfället görs en id-kontroll och chauffören ber om signatur på att du mottagit leveransen. Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av leveransen. Ansvar för godset vid ankomst/leverans faller alltid på mottagare av godset. Du som kund kan även välja att signera gods med mobilt BankID utan att vara på plats vid leverans.

Hemleverans av paket med PostNord

Du notifieras i PostNords App och via sms/email och kan välja dag och tid för din leverans och du kan få ditt paket levererat till din dörr eller PostNords ombud. Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar. Följ ditt paket i realtid via kartfunktion, information om leveranstid samt antal stopp före dig.

Hur flödet ser ut inför leveransen:
  •  Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.
  •  Inom ca 3 dagar så får du ett mejl med ett sändningsnummer och en spårningslänk så du enkelt kan spåra din försändelse själv.
  •  Avisering sker antingen via PostNords App eller SMS som innehåller förslag på leveranstillfälle.
Vanliga frågor om hemleverans med PostNord:

Levereras min order hela vägen fram till dörr?
– Ja, leveransen sker till din dörr.

Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
– Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

Kan jag få en tidsspecifik leverans?
– Ja, du får erbjudande om passande tidsintervall från PostNord.

Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
– Vid leveranstillfället görs en id-kontroll och chauffören ber om signatur på att du mottagit leveransen. Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av leveransen. Ansvar för godset vid ankomst/leverans faller alltid på mottagare av godset. Du som kund kan även välja att signera gods med mobilt BankID utan att vara på plats vid leverans.

Hemleverans med Postnord ADR (Farligt gods)

Leveranstiden för en ADR- hemleverans är 4-8 arbetsdagar.
Leverans sker till tomtgräns/port eller så nära som möjligt baserat på framkomlighet.

Hur flödet ser ut inför leveransen: 
  • Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.
  • Avisering sker via mejl, SMS eller Postnord-appen med ett sändningsnummer och en spårningslänk så du enkelt kan spåra din försändelse själv.
  • Vid leverans överlämnas en godsdeklaration på ADR-produkterna.
Vanliga frågor om ADR- leveranser:

Kan jag få hjälp med inbärning?
– Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
– Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
– Ja, vid leveranstillfället görs en ID-kontroll och chauffören ber om signatur på att du mottagit leveransen. Ansvar för att kontrollera godset vid ankomst faller alltid på mottagare av godset.

Kan jag returnera ADR-produkter via webbshoppen?
– Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda. Vi hänvisar till att returnera dessa produkter till närmsta varuhus.
%encoded%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%encoded%

Tidsbestämd hemleverans av paket med Airmee

Du väljer själv bland dagar/tider som erbjuds i ditt område. Valet av dag/tid görs i kassan vid beställning.
Leverans sker till din dörr eller så nära som möjligt baserat på framkomlighet.

Hur flödet ser ut inför leveransen:
  • Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.
  • Samma dag som leverans skickas ett SMS med information om leveranstid
Vanliga frågor om Tidsbestämd hemleverans med Airmee:

Kan jag få hjälp med inbärning?
– Ja, leverans sker alltid till dörr.

Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
– Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

Kan jag byta dag/tid efter lagd beställning?
– Ja, du har möjlighet att byta leveransdag via länk från Airmee.

Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
– Nej, du kan själv välja via länk hos Airmee hur du vill ta emot leveransen. Ta emot den personligen eller lämnas utanför dörr med en bild på leveransen som bekräftelse. Ansvar för godset vid ankomst/leverans faller alltid på mottagaren av godset.

Hemleverans av paket med Bring

Du notifieras via sms med en länk om att beställningen är på väg. Där kan du välja vilken dag och tid Bring ska leverera hem till dig. Leveranstiden är 3-6 arbetsdagar.
Innan leverans blir du som mottagare kontaktad av chaufför för att meddelas om att leveransen är på väg.

Hur flödet ser ut inför leveransen:
  • Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.
  • Inom ca 3 dagar så får du ett mejl med ett sändningsnummer och en spårningslänk så du enkelt kan spåra din försändelse själv.
  • Avisering sker antingen via SMS, mejl eller telefonsamtal som innehåller förslag på leveranstillfälle.
Vanliga frågor om hemleverans med Bring:

Levereras min order hela vägen fram till dörr?
– Ja, leveransen sker till din dörr.

Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage?
– Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

Kan jag få en tidsspecifik leverans?
– Ja, du får erbjudande om passande tidsintervall från Bring. Dag- eller kvällstid.

Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
– Du som kund kan även välja att signera gods med mobilt BankID utan att vara på plats vid leverans.
Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av leveransen.
Ansvar för godset vid ankomst/leverans faller alltid på mottagare av godset.


Tidsbestämd hemleverans med BRING

Du väljer själv bland dagar/tider som erbjuds i ditt område. Valet av dag/tid görs i kassan vid beställning.
Leverans sker till tomtgräns/port eller så nära som möjligt baserat på framkomlighet.

Hur flödet ser ut inför leveransen:
  • Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.
  • Dagen innan leverans skickas ett SMS med information om vald leveranstid.
  • På leveransdagen skickas ett SMS med information om en mer detaljerad leveranstid och spårning.
Vanliga frågor om Tidsbestämd hemleverans med Bring:

Kan jag få hjälp med inbärning?
– Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
– Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

Kan jag få en tidsspecifik leverans?
– Ja, när chauffören är på väg går det att se en specifik tid av leveransen via avisering som skickas ut.

Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
– Vid leveranstillfället görs en ID-kontroll och chauffören ber om signatur på att du mottagit leveransen. Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av leveransen. Ansvar för att kontrollera godset vid ankomst faller alltid på mottagare av godset.


Paketleverans till Bring postombud eller Paketbox

Leveranstiden för en paketleverans till ett ombud eller paketbox är 2-5 arbetsdagar.
Paketet kommer att levereras till ditt val av ombud eller paketbox i mån av plats.

Hur flödet ser ut inför leveransen:
  • Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.
  • Inom ca 3 dagar så får du ett mejl med ett sändningsnummer och en spårningslänk så du enkelt kan spåra din försändelse själv. 
  • Avisering sker via SMS eller mejl som innehåller all information du behöver för att kunna hämta ut ditt paket.
Vanliga frågor om paketleverans till Bring postombud:

Hur länge ligger paketet kvar hos ombudet?
– 7 dagar, sedan skickas det i retur.

Kan någon annan hämta ut paketet åt mig?
– Ja, om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av paketet. 
Observera att namnet som skrivs in när beställningen genomförs behöver stämma överrens med namnet som är inlagt på BankID.

Alternativt så kan du som mottagare legitimera dig via BankID och ge vidare QR-koden du får för uthämtningen till den som ska hämta ut paketet.
Observera att uthämtaren då inte behöver uppvisa legitimation vid uthämtning med QR-kod.

Hemleverans av paket med Bring

Du notifieras via sms med en länk om att beställningen är på väg. Där kan du välja vilken dag och tid Bring ska leverera hem till dig. Leveranstiden är 3-6 arbetsdagar.
Innan leverans blir du som mottagare kontaktad av chaufför för att meddelas om att leveransen är på väg.

Hur flödet ser ut inför leveransen:
  • Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.
  • Inom ca 3 dagar så får du ett mejl med ett sändningsnummer och en spårningslänk så du enkelt kan spåra din försändelse själv.
  • Avisering sker antingen via SMS, mejl eller telefonsamtal som innehåller förslag på leveranstillfälle.
Vanliga frågor om hemleverans med Bring:

Levereras min order hela vägen fram till dörr?
– Ja, leveransen sker till din dörr.

Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage?
– Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

Kan jag få en tidsspecifik leverans?
– Ja, du får erbjudande om passande tidsintervall från Bring. Dag- eller kvällstid.

Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
– Du som kund kan även välja att signera gods med mobilt BankID utan att vara på plats vid leverans.
Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av leveransen.
Ansvar för godset vid ankomst/leverans faller alltid på mottagare av godset.


Tidsbestämd hemleverans med BRING

Du väljer själv bland dagar/tider som erbjuds i ditt område. Valet av dag/tid görs i kassan vid beställning.
Leverans sker till tomtgräns/port eller så nära som möjligt baserat på framkomlighet.

Hur flödet ser ut inför leveransen:
  • Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.
  • Dagen innan leverans skickas ett SMS med information om vald leveranstid.
  • På leveransdagen skickas ett SMS med information om en mer detaljerad leveranstid och spårning.
Vanliga frågor om Tidsbestämd hemleverans med Bring:

Kan jag få hjälp med inbärning?
– Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
– Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

Kan jag få en tidsspecifik leverans?
– Ja, när chauffören är på väg går det att se en specifik tid av leveransen via avisering som skickas ut.

Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
– Vid leveranstillfället görs en ID-kontroll och chauffören ber om signatur på att du mottagit leveransen. Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av leveransen. Ansvar för att kontrollera godset vid ankomst faller alltid på mottagare av godset.


Paketleverans till Bring postombud eller Paketbox

Leveranstiden för en paketleverans till ett ombud eller paketbox är 2-5 arbetsdagar.
Paketet kommer att levereras till ditt val av ombud eller paketbox i mån av plats.

Hur flödet ser ut inför leveransen:
  • Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.
  • Inom ca 3 dagar så får du ett mejl med ett sändningsnummer och en spårningslänk så du enkelt kan spåra din försändelse själv. 
  • Avisering sker via SMS eller mejl som innehåller all information du behöver för att kunna hämta ut ditt paket.
Vanliga frågor om paketleverans till Bring postombud:

Hur länge ligger paketet kvar hos ombudet?
– 7 dagar, sedan skickas det i retur.

Kan någon annan hämta ut paketet åt mig?
– Ja, om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av paketet. 
Observera att namnet som skrivs in när beställningen genomförs behöver stämma överrens med namnet som är inlagt på BankID.

Alternativt så kan du som mottagare legitimera dig via BankID och ge vidare QR-koden du får för uthämtningen till den som ska hämta ut paketet.
Observera att uthämtaren då inte behöver uppvisa legitimation vid uthämtning med QR-kod.
%encoded%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%encoded%

Hemleverans av paket med Best

Du väljer själv bland dagar/tider som erbjuds i ditt område. Valet av dag/tid görs i kassan vid beställning.
Leverans sker till din dörr eller så nära som möjligt baserat på framkomlighet.

Hur flödet ser ut inför leveransen:
Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.
Samma dag som leverans skickas ett SMS med information om leveranstid.


Vanliga frågor om Tidsbestämd hemleverans med Best:

Kan jag få hjälp med inbärning?
– Ja, leverans sker alltid till dörr.

Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
– Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

Kan jag byta dag/tid efter lagd beställning?
– Ja, du har möjlighet att byta leveransdag via länk från Best.

Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
– Nej, du kan själv välja via länk hos Best hur du vill ta emot leveransen. Ta emot den personligen eller lämnas utanför dörr med en bild på leveransen som bekräftelse. Ansvar för godset vid ankomst/leverans faller alltid på mottagaren av godset.

Paketleverans till DHL Servicepoint

Leveranstiden för en paketleverans till ett ombud är 2-5 arbetsdagar.
Paketet kommer att levereras till ombudet närmst din adress.

Hur flödet ser ut inför leveransen:
   • Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.
   • Inom ca 3 dagar så får du ett mejl med ett sändningsnummer och en spårningslänk så du enkelt kan spåra din försändelse själv. 
   • Avisering sker via SMS som innehåller all information du behöver för att kunna hämta ut ditt paket.

Vanliga frågor om paketleverans till DHL Servicepoint:

Hur länge ligger paketet kvar hos ombudet?
– 7 dagar, sedan skickas det i retur

Kan någon annan hämta ut paketet åt mig?
– Ja, om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av paketet. Alternativt att du som mottagare legitimerat dig med Bank-ID och vidarebefordrar QR-koden till någon som hämtar ut detta åt dig.

Kan jag ändra och få mitt paket hemlevererat istället?
– Nej, vi kan tyvärr inte boka om din paketleverans med DHL till en hemleverans

Paketleverans till PostNord Postombud eller Paketbox

Leveranstiden för en paketleverans till ett ombud eller paketbox är 2-5 arbetsdagar.
Paketet kommer att levereras till ditt val av ombud eller paketbox.

Hur flödet ser ut inför leveransen:
   * Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.
   * Inom ca 3 dagar så får du ett mejl med ett sändningsnummer och en spårningslänk så du enkelt kan spåra din försändelse själv. 
   * Avisering sker via SMS som innehåller all information du behöver för att kunna hämta ut ditt paket.

Vanliga frågor om paketleverans till PostNord Postombud eller paketbox:

Hur länge ligger paketet kvar hos ombudet?
– 7 dagar, sedan skickas det i retur.

Kan någon annan hämta ut paketet åt mig?
– Ja, om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av paketet. Mottagaren kan även identifiera sig med BankID.

Kan jag ändra och få mitt paket hemlevererat istället?
– Ja, du kan via Postnords App eller länk ändra leveransval mot en kostnad som debiteras av PostNord.

Hur levereras min beställning?

Paketleverans till ombud 0-20 KG 

Beställningar av lagervaror som är tillräckligt små och lätta kan vi erbjuda både hemleverans och leverans till ombud.

Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar. 

Hemleverans pall och större paket

Vi erbjuder tidsbestämda hemleveranser på lagervaror med BAUHAUS egna transporter i stora delar av landet med möjlighet till leverans redan dagen efter lagd beställning.

I övriga delar av landet sker hemleverans i samarbete med DHL, där möjlighet till tidsbestämd leverans många gånger kan erbjudas.

Där vi inte kan erbjuda en tidsbestämd leverans är leveranstiden 2-5 arbetsdagar.

Hemleverans Parti

Vid beställningar av lagervaror som är skrymmande, t.ex. spabad, erbjuder vi tidsbestämda hemleveranser på lagervaror med BAUHAUS egna transporter i stora delar av Stockholm och Skåne. Hemleveranser av partisändningar med BAUHAUS egna transporter sker med kranbil.

Hemleveranser av partisändningar i övriga landet sker med lastbil utrustad med bakgavellyft i samarbete med DSV.  Leveranstiden på ”Hemleverans parti” med DSV är 5-9 arbetsdagar.

Hemleverans Kranbil

Vid beställningar av lagervaror som inte är möjliga att leverera med lastbil levererar vi med kranbil, exempelvis större stugor. Vi erbjuder tidsbestämda kranbilsleveranser på lagervaror med BAUHAUS egna transporter i stora delar av Stockholm och Skåne.

I övriga landet sker kranbilsleveranser i samarbete med DHL. Leveranstiden på ”Hemleverans kranbil” med DHL är 2-5 arbetsdagar.

Leveranser direkt från leverantör (beställningsvara)


Vi erbjuder ett brett sortiment av beställningsvaror.

Detta innebär att din beställning skickas direkt från leverantörens lager till dig, antingen som hemleverans eller till utlämningsställe beroende på varornas storlek och vikt. Leveranstiden på beställningsvaror är mellan 1–8 veckor. Se förväntad leveranstid på respektive produkt.

usp_block
 

Kvällsöppen kundtjänst

Öppet till 20 på vardagar
 

Anmäl returer och reklamationer

Läs mer om hur det fungerar
bauhaus_premium_cms

Gå med i BAUHAUS Premium

Kundklubben som ger dig erbjudanden, service och inspiration

Stäng
Lägg till i favoriter

Lägg till i favoriter

Genom att lägga till produkter i Favoriter så kan du enkelt få en överblick över valda produkter!

Logga in eller skapa konto