Här har vi samlat de vanligaste frågorna gällande order, returer och reklamationer.
Finner du inte svar på din fråga nedan så kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare.
Hur lång tid har jag på mig att returnera en vara?
Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlat på BAUHAUS.se
På lagerförda varor erbjuder vi dessutom 60 dagars öppet köp, detta gäller i alla våra varuhus och på BAUHAUS.se
På lagerförda varor erbjuder vi dessutom 60 dagars öppet köp, detta gäller i alla våra varuhus och på BAUHAUS.se
Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Om du vill returnera din order eller delar av din order följer du vår steg för steg-guide, vi kommer sedan att skicka ut retursedlar till dig och information om hur du returnerar.
Det går också bra att göra retur i något utav våra varuhus, tänk på att ta med dig ditt kvitto som du fick via mejl vid lagd beställning.
Det går också bra att göra retur i något utav våra varuhus, tänk på att ta med dig ditt kvitto som du fick via mejl vid lagd beställning.
Vad kostar det att returnera en vara?
Kostnaden för retur är beroende på vilka varor du önskar att returnera. Vanligast är att returfrakten kostar lika mycket som den ursprungliga frakten.
Hur gör jag om jag behöver reklamera en vara?
Har du köpt din vara på BAUHAUS.se och och behöver reklamera så följer du vår steg för steg-guide där du får beskriva felet på varan och bifoga bilder så vi kan hjälpa dig vidare med din reklamation.
Hur gör jag om jag fått en transportskadad vara?
Om du vid mottagande av din order upptäcker att den har skador är det viktigt att du dokumenterar så mycket du kan via bild - skador på emballage, helhetsbild på den skadade produkten samt detaljbild av skadan. Det är även viktigt att du ber chauffören notera skadan på kvittensen. Därefter är det viktigt att du inkommer med en anmälan så snart som möjligt, gärna inom 5 dagar, från att du mottagit leveransen. Detta gäller även dolda transportskador. Du anmäler transportskadan enkelt via vår steg för steg-guide så hjälper vi dig vidare.
Hur lång garanti har jag?
BAUHAUS tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer, 2 års garanti samt 3 års reklamationsrätt.
Vi erbjuder dessutom 5 års garanti mot fabrikations- och ursprungsfel på Elverktyg och maskiner. Läs mer om BAUHAUS egna garantier här.
Kan jag göra ändringar i min order?
Tyvärr kan vi inte göra några ändringar i en redan lagd order.
Hur gör jag om jag vill avbryta min order?
Om du vill stoppa din order ber vi dig vänligen kontakta vår kundtjänst på 010-180 18 00. Notera dock att vi, och så även våra leverantörer, arbetar för att hantera och leverera din beställning så snabbt som möjligt, och att just din order kan ha gått för långt i processen för att hinna stoppas.