Information angående Coronaviruset Covid-19
Privat
Företag
Varumärken
Privat
Företag
Favoriter

Tidsbestämd hemleverans med DHL

Du väljer själv bland dagar/tider som erbjuds i ditt område. Valet av dag/tid görs i kassan vid beställning.

Leverans sker till tomtgräns/port eller så nära som möjligt baserat på framkomlighet.

Hur flödet ser ut inför leveransen:

   *Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.

   * Dagen innan leverans skickas ett SMS med information om vald leveranstid.

   * Chauffören ringer ca 30 min innan leverans för att bekräfta att du är på plats och kan ta emot ditt gods.

Vanliga frågor om Tidsbestämd hemleverans med DHL:

  • Kan jag få hjälp med inbärning?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få en tidsspecifik leverans?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag byta dag/tid efter lagd beställning?
    – Det går tyvärr inte att byta dag/tid för leverans när en bokning av tidsbestämd hemleverans med DHL har gjorts.
    Var därför noga med att säkerställa innan lagd beställning att du väljer en dag/tid som passar dig.

  • Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
    – Vid leveranstillfället görs en id-kontroll och chauffören ber om signatur på att du mottagit leveransen. Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av leveransen. Ansvar för att kontrollera godset vid ankomst faller alltid på mottagare av godset.

  • Hemleverans med DHL

Där vi inte kan erbjuda en tidsbestämd leverans är leveranstiden 2-5 arbetsdagar.

Leverans sker till tomtgräns/port eller så nära som möjligt baserat på framkomlighet.

Hur flödet ser ut inför leveransen:

   * Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.

   * Inom ca 3 dagar så får du ett mejl med ett sändningsnummer och en spårningslänk så du enkelt kan spåra din försändelse själv. 

   * Avisering sker antingen via telefon eller via SMS som innehåller förslag på leveranstillfälle, detta SMS måste besvaras senast Kl 19 samma dag.

   * Chauffören ringer ca 30 min innan leverans för att bekräfta att du är på plats och kan ta emot ditt gods.

Vanliga frågor om hemleverans med DHL:

  • Kan jag få hjälp med inbärning?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få en tidsspecifik leverans?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
    – Vid leveranstillfället görs en id-kontroll och chauffören ber om signatur på att du mottagit leveransen. Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av leveransen. Ansvar för att kontrollera godset vid ankomst faller alltid på mottagare av godset.

Hemleverans kranbil med DHL

Leverans sker till tomtgräns/port eller så nära som möjligt baserat på framkomlighet.

Hur flödet ser ut inför leveransen:

   * Du som kund får ett bekräftelsemejl med kvitto vid beställningstillfället.gstillfället.

   * Inom ca 3 dagar så får du ett mejl med ett sändningsnummer och en spårningslänk så du enkelt kan spåra din

   * Sändningen aviseras dig via telefon dag 3-5 efter att beställningen är lagd.

   *Chauffören ringer ca 30 min innan leverans för att bekräfta att du är på plats och kan ta emot ditt gods.


Vanliga frågor om hemleverans kranbil med DHL:

  • Kan jag få hjälp med inbärning?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få en tidsspecifik leverans?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Måste jag vara hemma för att ta emot min beställning?
    – Vid leveranstillfället görs en id-kontroll och chauffören ber om signatur på att du mottagit leveransen. Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av leveransen. Ansvar för att kontrollera godset vid ankomst faller alltid på mottagare av godset. 
 

Kvällsöppen kundtjänst

Öppet till 21 på vardagar
 

Anmäl returer och reklamationer

Läs mer om hur det fungerar
https://www.bauhaus.se/media/wysiwyg/premium/bauhaus-premium-card.png

Gå med i BAUHAUS Premium

Kundklubben som ger dig erbjudanden, service och inspiration

Laddar…