Tidsbestämd hemleverans med DHL

Du väljer själv bland dagar/tider som erbjuds i ditt område. Valet av dag/tid görs i kassan vid beställning.

Leverans sker till tomtgräns/port eller så nära som möjligt där framkomlighet är möjlig.

Info om flödet med mejl/sms spårning m.m.:

   * Du som kund får ett bekräftelsemejl med faktura/betalningsinfo vid beställningstillfället.

   * Dagen innan leverans, skickas ett SMS med information om vald leveranstid.

   * Chauffören ringer ca 30 min innan leverans för att säkra att du är på plats och ta emot ditt gods.

Vanliga frågor om Tidsbestämd hemleverans med DHL:

  • Kan jag få hjälp med inbärning?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få en tidsspecifik leverans?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag byta dag/tid efter lagd beställning?
    Det går tyvärr inte att byta dag/tid för leverans när en bokning av tidsbestämd hemleverans med DHL har gjorts.
    Var därför noga med att säkerställa innan lagd beställning att du väljer en dag/tid som passar dig.

  • Måste jag vara hemma och ta emot leveransen?
    – Vid leveranstillfället så gör en id-kontroll och chauffören ber om kvittens att du mottagit leveransen. Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa sin giltiga id-handling samt giltig id-handling på den som står som mottagare av leveransen.
 

  • Hemleverans med DHL

Där vi inte kan erbjuda en tidsbestämd leverans är leveranstiden 2-5 arbetsdagar.

Leverans sker till tomtgräns/port eller så nära som möjligt vart framkomlighet är möjlig.

Info om flödet med mejl/sms/avisering spårning mm:

   * Du som kund får ett bekräftelsemejl med faktura/betalningsinfo vid beställningstillfället.

   * Inom ca 3 dagar så får du ett mejl som bekräftar att du kommer att få en SMS-avisering inom kort.

   * SMS-aviseringen innehåller förslag på leveranstillfälle, detta SMS måste besvaras senast Kl 19 samma dag.

   * Chauffören ringer ca 30 min innan leverans för att säkra att du är på plats och kan ta emot ditt gods.

Vanliga frågor om hemleverans med DHL:

  • Kan jag få hjälp med inbärning?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få en tidsspecifik leverans?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Måste jag vara hemma och ta emot leveransen?
    – Ja, vid leveranstillfället så gör en id-kontroll och en chaufför ber om kvittens att du mottagit leveransen. Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa giltigt id-kort samt id-kort på den som står som mottagare av leveransen.

Hemleverans kranbil med DHL

Leverans sker till tomtgräns/port eller så nära som möjligt vart framkomlighet är möjlig.

Info om flödet med mejl/sms/avisering spårning mm:

   * Du som kund får ett bekräftelsemejl med faktura/betalningsinfo vid beställningstillfället.

   * Sändningen aviseras dig via telefon dag 3-5 efter att beställningen är lagd.

   * Chauffören ringer ca 30 min innan leverans för att säkra att du är på plats och ta emot ditt gods.


Vanliga frågor om hemleverans kranbil med DHL:

  • Kan jag få hjälp med inbärning?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få hjälp med bortforsling av emballage och ev pallar?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Kan jag få en tidsspecifik leverans?
    – Nej, det kan vi tyvärr inte erbjuda.

  • Måste jag vara hemma och ta emot leveransen?
    – Ja, vid leveranstillfället så gör en id-kontroll och en chaufför ber om kvittens att du mottagit leveransen. Däremot kan någon annan ta emot och kvittera leveransen om denne kan uppvisa giltigt id-kort samt id-kort på den som står som mottagare av leveransen.
 
 

16556+ nöjda kunder!

24279 Recensioner
Läs kundrecensioner!

Laddar…