Information angående Coronaviruset Covid-19

VANLIGA FRÅGOR OM FÖRETAGSSERVICE

VILKA KAN ANVÄNDA FÖRETAGSSERVICESIDAN?
BAUHAUS.se/fs användas av befintliga företagskunder som har konto på BAUHAUS. 

HUR LÅNG TID TAR DET ATT BLI NY KUND?
Du får svar inom 24 timmar och du kan antingen göra ansökan på länken här nedan eller besöka ett varuhus som kan guida dig genom din ansökan.
Ansök här på distans genom att fylla i följande steg

HUR LOGGAR JAG IN PÅ HEMSIDAN?
Du loggar in med Mobilt bankID via BAUHAUS.se/fs. Viktigt är att den personen som skall logga in på kontot är upplagd på kontot. Skulle problem uppstå kontakta fs@bauhaus.se

MIN E-POSTADRESS GODKÄNNS INTE?
Här använder du din kontaktmejladress som du uppgett till oss vid din ansökan. Om du är anställd använder du dig utav den e-post som firmatecknaren registrerat mot just ditt konto.
Har du tidigare inte uppgett en e-postadress någonstans eller är osäker på vilken mejladress som ska anges kontaktar du vår ekonomiavdelning på 08-580 22029 alternativt kund@bauhaus.se.

NÄR JAG LOGGAR IN VILKA PRISER ÄR DET DÅ SOM SYNS?
Priset på produkten som visas är netto priser, exklusive moms.

VAD INNEBÄR SKILLNADEN PÅ HÄMTA I VARUHUS & KÖP ONLINE?
Hämta i varuhus innebär att en order skickas till varuhus för upphämtning. Om varan finns i lager kommer du bli kontaktad när du kan hämta upp din order. Om det är en vara som skickas får du reda på dag och tid vid beställning och du blir här även kontaktad när din order finns att hämta.
Köp online innebär att du får produkten skickad till adressen du uppger i kassan, vid hemleverans.
Står det servicepoint kommer din order skickas till närmaste DHL-ombud.

KAN JAG VÄLJA ATT LEVERERA TILL ANNAN ADRESS ÄN DEN FÖRETAGET STÅR SKRIVEN PÅ?
Ja, i kassan kan du välja ” Leverans till projektadress” har du ej ett projekt sedan tidigare så väljer du ”skapa nytt projekt” viktigt att tänka på är att ansvarig person ska vara mottagaren av ordern. 

MÅSTE JAG BETALA MED FÖRETAGSKORTET?
Du kan välja att betala med valfritt betalkort i kassan.  Dock är företagskortet det enda faktura alternativet.

JAG VILL HÖJA MIN KREDIT, HUR GÖR JAG?
För att få en eventuell limithöjning behöver en ny ansökan på detta göras, antingen fyller du i PDF-filen på hemsidan och skickar i till oss med post eller lämnar in den i ditt närmaste varuhus.
Då vi måste få in originalhandlingarna till oss. Du kan även fylla i en direkt på plats, limithöjningen kan du få svar på mån-fre 7-16.

KAN JAG LÄMNA FULLMAKT ÅT MINA ANSTÄLLDA?
Du kan fylla i en fullmaktslista (PDF) och lämna in hos företagssäljarna i ditt varuhus då kommer dem anställda att kunna handla i varuhuset tillsammans med legitimation.
När du loggar in på företagssidan kan du även där lägga till anställda som skall kunna ha tillgång till att handla på ert företagskonto.

JAG HAR INTE FÅTT MITT KORT, KAN JAG HANDLA ÄNDÅ?
Så snart du fått informationen om att kontot är upprättat och du fått ett kundnummer kommer du att kunna handla med hjälp av legitimation och ditt kundnummer.

JAG HAR INTE ANVÄNT MITT KORT PÅ FLERA ÅR OCH NU FUNGERAR DET INTE?
I det fall kund inte nyttjar sitt företagskort på ca 2 år spärras kortet hos oss och för att öppna upp kortet på nytt behöver vi få in en ny kontoansökan från kund.Hämta i varuhus innebär att en order skickas till varuhus för upphämtning. Om varan finns i lager kommer du bli kontaktad när du kan hämta upp din order.
Köp online innebär att du får produkten skickad till adressen du uppger i kassan, vid hemleverans. Står det servicepoint kommer din order skickas till närmaste DHL ombud.

26195+ nöjda kunder!

34914 Recensioner
Läs kundrecensioner!

Laddar…